Op dit moment (begin november 2016) is de rubriek ‘Vraag en Antwoord’ grotendeels bijgewerkt; met name zijn de antwoorden toegevoegd op de meeste vragen die bij de Informatieavonden in de verschillende dorpen zijn gesteld. Heeft u nog meer vragen, stuur een mailtje naar ‘Info@GlasvanAatotHunze.nl‘ en wij zullen uw vraag beantwoorden en desgewenst toevoegen aan deze rubriek.

In onderstaande vragenrubriek vind u verschillende vragen (met antwoorden) over de providers: waarom is voor deze twee gekozen en vragen over de abonnementen van NetVisit en PlinQ.

  • Welke providers
  • PlinQ
  • NetVisit
  • Zakelijk
Expand All | Collapse All
  • 1. Wat ontvangt de coöperatie van de provider per abonnement ?
     

    Het grootste deel van de abonnementsgelden die geïnd worden door de provider vloeien weer terug naar de coöperatie. Zie het plaatje van de 'kostenopbouw'.

    kostenopbouwDe provider betaalt voor elk abonnement (alles-in-een,  alleen internet of alleen digitale tv) een bijdrage voor het gebruik van het netwerk, eigenlijk de huur van het netwerk. Daarnaast int de provider ook de coöperatiebijdrage. In totaal draagt de provider dus maandelijks € 35,- af aan de coöperatie.
    In feite zijn dit de basisinkomsten van de coöperatie; daarmee moeten de leningen worden afgelost.

     

  • 2. Welke van de twee providers kan ik het beste kiezen?
     

    Deze vraag kunnen we natuurlijk niet beantwoorden.
    We hebben vertrouwen in de kwaliteit en de dienstverlening van zowel NetVisit als PlinQ en dit vertrouwen is de afgelopen maanden alleen maar gegroeid. Beide laten zien dat ze staan voor hun zaak, ze reageren zeer vlot op gestelde vragen en denken mee in (technische) oplossingen.
    Hun kleinschaligheid past bij onze aanpak en is eerder een voordeel dan een beperking.

    Natuurlijk (en gelukkig) zijn er verschillen; de providers vullen elkaar op een aantal vlakken prima aan.
    Op het technische vlak zijn er verschillen op het gebied van interactieve tv; wat betreft zenderpakketten kiest PlinQ voor kleinere, goedkopere extra pakketten, maar is het basispakket van NetVisit iets groter.
    Voor een vergelijking van hun aanbod, zie de volgende lijst

     

  • 3. Komen er meer providers in de toekomst?
     

    Als het aantal deelnemende dorpen blijft toenemen wordt het commercieel steeds interessanter voor andere providers om in te stappen.

    Wanneer dit gaat gebeuren valt nog lastig in te schatten en zal zeker nog wel een paar jaar duren. Vooral de grotere, landelijke providers zijn terughoudend.

    De coöperatie doet haar uiterste best om op zo kort mogelijke termijn een of meer nieuwe providers te interesseren om haar diensten aan te bieden via ons netwerk. Verbetering van deze mogelijkheden vindt plaats in nauw overleg met de provincie (via Verbind Drenthe) en met andere initiatieven, zoals Midden Drenthe.

  • 4. De providers zijn relatief kleine leveranciers; hoe onafhankelijk zijn ze en wat gebeurt er bij faillissement
     

    Hoewel de providers beide niet groot zijn hebben ze hun sporen wel verdiend; NetVisit via de stichting kabel tv Veendam (SKV) en PlinQ in diverse glasvezelprojecten en andere internet-projecten over het hele land.

    Naar onze mening hanteren ze een heel bruikbare mix van samenwerken waar het kan en zich duidelijk profileren om hun onderlinge verschil goed naar voren te laten komen. Deze verschillen hebben met name betrekking op het niveau van interactieve tv.

    Mocht een faillissement dreigen, maar de kans daarop lijkt ons zeer klein, dan is de huidige schaalgrootte van zowel de coöperatie als de providers een groot voordeel. Dan kan zeer snel een passende oplossing gevonden worden.

    Het belangrijkste is echter dat handhaving van de dienstverlening - ten allen tijde - door zowel de coöperatie als de providers als de allerhoogste prioriteit gezien wordt.

    In financiële zin is het risico bij faillissement van een provider voor de coöperatie zeer klein. Volgens de opgestelde contracten worden de binnenkomende abonnementsbijdragen (voor gebruik van het netwerk en het coöperatielidmaatschap) direct doorgesluisd naar de coöperatie.

  • 5. Hoe groot is de kans dat de abonnementskosten over een paar jaar flink omhoog gaan ?
     

    Die kans is echt klein, en wel om twee redenen: de noodzaak vanuit de coöperatie ontbreekt hiervoor en de providers hebben al jaren laten zien dat kun abonnementskosten nauwelijks omhoog gaan. Zie bijgaand plaatje van de kostenopbouw.

    kostenopbouw

    A. kosten van de coöperatie
    Deze bepalen het grootste deel van de abonnementsprijs.
    Het overgrote deel van de kosten van de coöperatie bestaat uit de aanleg van het netwerk en de daarmee verbonden financiering en leningen. Deze kosten liggen vast; er is geen enkele reden om deze bedragen te verhogen in de komende jaren.

    B. Dienstendeel van de providers.
    Deze kosten worden bepaald door hun dienstverlening en het aanbod van zenderpakketten. De kosten van dienstverlening zullen niet met sprongen omhoog gaan. De kosten van de pakketten kunnen stijgen, en de verwachting is dat dit ook kan gebeuren voor specifieke pakketten (sport, films), maar niet voor het standaard-aanbod. Eventuele kostenstijgingen in de pakketten zullen overigens bij andere providers op een vergelijkbare manier merkbaar zijn.
    De ervaring met beide providers laat zien dat ze nauwelijks prijsstijgingen hebben doorgevoerd in de afgelopen jaren.

     

  • 6. Is het tv-signaal van PlinQ van slechtere kwaliteit dan van NetVisit of andere providers?
     

    Dit gerucht klopt absoluut niet!!

    De TV-zendapparatuur van NetVisit en PlinQ is exact gelijk. En over glasvezel is de kwaliteit van digitale tv minstens zo goed en mogelijk beter dan via de huidige bekabeling. Er is dus geen enkele reden waarom de tv-kwaliteit van Netvisit en PlinQ onder zou moeten doen voor die van de huidige providers.

  • 1. Kan ik gebruik blijven maken van mijn bestaande router of modem ?
     

    Nee, dat kan niet.
    Net als in de bestaande situatie biedt uw dienstenaanbieder/provider u een eigen router/modem aan die hoort bij het af te sluiten abonnement. Zo zal het ook zijn bij een aansluiting op het glasvezelnetwerk via PLINQ en NetVisit.

  • 2. Is HD-TV beschikbaar op de abonnementen op de glasvezelkabel?
     

     

    Zowel NetVisit en PLINQ hebben een flink aantal HD-zenders in hun pakket; zie het zenderaanbod van PLINQ en NetVisit.

     

  • 3. Kan ik mijn huidige C1-module in mijn tv blijven gebruiken?
     

    Als deze CI-module Ziggo gecertificeerd is dan kan dit. Is het een CI-module van bijvoorbeeld Canal Digitaal dan zal deze niet functioneren.

    Overigens is een CI-module alleen noodzakelijk bij digitale televisie als er gekozen wordt voor extra zenders. Wanneer alleen het basiszenderpakket wordt afgenomen dan is er geen smartcard nodig en dus ook geen CI-module. De CI-module is bedoeld om de smartcard met extra zenders te kunnen uitlezen.

  • 4. Wat zijn de mogelijkheden van de Dune-mediaplayer, waarvoor heb ik deze nodig en wat kost deze? Waarom is voor deze gekozen?
     

    De Dune interactieve tv-ontvanger geeft t.o.v. digitale televisie een aantal extra interactieve mogelijkheden. Naast de ontvangst van ruim 50 digitale zenders, waarvan 18 in HD-kwaliteit kan de klant met interactieve televisie van PLINQ ook toegang krijgen tot live tv pauzeren, begin gemist, uitzending gemist (NPO 1, 2 en 3), videotheek en optioneel opnemen (€5,00 per maand extra).

    Interactieve televisie is nodig wanneer de klant gebruik wil kunnen maken van deze opties. Voordeel aan interactieve televisie van PLINQ is dat deze op ieder televisietoestel (jong of oud) aangesloten kan worden.

    In de basis kost interactieve tv voor 1 tv, €5,00 per maand extra. Voor iedere extra tv ontvanger komt er €2,50 per maand bij. Wil de klant gebruik maken van opnemen dan kost dit €5,00 per maand extra.

    Er is voor dit product gekozen omdat PlinQ product volledig in eigen beheer heeft. Op dit product draait hun eigen televisieplatform. Hierdoor hebben zij zelf volledig controle en sturing over dit product.

  • 5. Hoe gaat het met een alarmlijn voor inbraak of brandalarm? Dat gaf bij KPN in het verleden problemen, zodat een aparte lijn nodig was.
     

    Het advies hierin is altijd om even contact op te nemen met de leverancier of installateur van het alarm/brandalarm. Tegenwoordig zijn steeds meer alarmsystemen geschikt voor alarmering over IP (over internet). In dat geval zal deze geschikt zijn voor het gebruik op glasvezel. Kan het alarmsysteem alleen uitbellen over een analoge telefoonlijn dan zal er mogelijk wel een aanpassing op het alarmsysteem moeten gebeuren of een aparte lijn aangehouden moeten worden. Advies is dus om even contact op te nemen met de leverancier.

  • 6. Op het inschrijvingsformulier staat dat 500 MB/s 10,- euro extra kost. Op de website staat dat dit 20,- euro extra kost ?
     

    Wordt aangepast op de website. Het juiste is €10,00 per maand extra voor 500 mbps. Standaard krijg je bij PLINQ 250 mbps.

  • 7. HUMAX-apparatuur; Is deze apparatuur (nu Ziggo) rechtstreeks te gebruiken, of zit daar een Ziggo-identificatie op? Kan de recorder ook gewoon gebruikt worden? Hoe moet deze aangesloten worden?
     

    Als er gekozen wordt voor een abonnement van PLINQ met (digitale) televisie dan ontvangt de klant digitale televisie via de coaxbekabeling in huis. Om gebruik te kunnen maken van dit hoogwaardige digitale signaal is er een digitale decoder nodig. Juist de Ziggo gecertificeerde decoders (DVB-c techniek) kunnen bij PlinQ in gebruik blijven. Deze apparatuur is dus rechtstreeks te gebruiken.

    Uitzondering hierop is de HorizonBox van Ziggo. Deze is van Ziggo en blijft van Ziggo en kan niet gebruikt worden in combinatie met het PlinQ signaal.

    Heeft de Ziggo gecertificeerde decoder een recorder (opname) functie dan is dit een functionaliteit die in het apparaat zit (harde schijf). Deze functie blijft gewoon functioneren.

    Op vergelijkbare manier als in de huidige situatie. Vanaf het glasvezelmodem met een coaxkabel naar de decoder. Vervolgens met een HDMI of scart kabel naar de televisie.

  • 8. Bij gebruik van de KPN-Experiabox en Apple-wifi-apparatuur treden er soms compatibiliteitsproblemen op. Wat mogen we verwachten bij gebruik van de apparatuur van PlinQ?
     

    Op basis van deze vraag is niet exact in te schatten hoe de situatie is bij de betreffende inwoner. Maar in de basis levert PlinQ een stabiele en betrouwbare internetdienst. Voor WIFI wordt de Fritzbox router gebruikt. Deze staat bekend om goede en kwalitatief hoogwaardige wifi.

    Echter wifi-signaal is niet oneindig en afhankelijk van tal van factoren (grootte van de woning, goed geïsoleerde woning, sterk signaal van de buren etc.). Dit is door inwoners zelf wel eenvoudig op te lossen indien er op een bepaalde plek in de woning onvoldoende bereik is. Hier kan dan bijvoorbeeld een wifi range extender geplaatst worden.

    PlinQ levert een dienst waarbij zij er vanuit gaan dat de klant zelf zijn eigen binnenhuisbekabeling op orde heeft. Hierin willen ze echter graag adviseren.

  • 9. Hoe kan ik me aanmelden voor een abonnement
     

    Dat kan op twee manieren:

    • * Via de site van de door u gekozen provider. Daar kunt u alle gegevens invullen die nodig zijn voor het afsluiten van een abonnement.
    • * Door het papieren aanmeldformulier van de door u gekozen provider in te vullen en af te geven bij een van de contactpersonen in uw dorp.

    Aanmelding via de site heeft onze voorkeur. Dan is de kans op fouten het kleinst.

    Door u aan te melden wordt u automatisch lid van de coöperatie Glasvezel Noord.

    Overigens is aanmelding voor een basispakket op dit moment voldoende; in de aansluitfase krijgt u de kans om diverse opties, zoals een telefoonabonnement, interactieve tv of een hogere internetsnelheid toe te voegen.

    Voor de volledigheid hierbij de aanmeld-links naar NetVisit en PlinQ

  • 10. Moet ik nu al doorgeven welk tv-zenderpakket ik wil, of kan ik dat later nog aanpassen?
     

    Door het afsluiten van een (basis-)abonnement op dit moment maakt u een keuze voor een provider en meld u zich aan voor de coöperatie Glasvezel Noord.

    In de aanlegfase neemt de provider contact met u op over uw wensen voor een specifiek zenderpakket, eventueel hogere internetsnelheid, telefoonopties etc. Deze details hoeft u nu nog niet op te geven.
    Overigens kunt u dit soort keuzes maandelijks kosteloos weer wijzigen via de site van uw provider.

  • 11. Hoe is de beveiliging bij beide providers geregeld?
     

    Zowel NetVisit als PlinQ maken gebruik van de nieuwste technieken op het gebied van beveiliging bij gebruik van internet en email.

    Omdat beide providers service en klanttevredenheid hoog in het vaandel hebben staan, hechten ze groot belang aan betrouwbaarheid en veiligheid van hun systemen.

    Let wel: beveiliging van uw eigen computer met behulp van een goede virusscanner blijft uw eigen verantwoordelijkheid en is het belangrijkste onderdeel van veilig internet gebruik.

     

  • 12. Is tv-kijken via iPad of andere tablet mogelijk ?
     

    Zowel PlinQ als NetVisit bieden de mogelijkheid voor tv-kijken via een tablet of PC; bij NetVisit is dit een aparte optie (€ 2,50 per maand) en bij PlinQ wordt dit geleverd in combinatie met interactieve tv (€ 5,- per maand).

  • 13. Kan ik ook tv kijken op mijn laptop of desktop?
     

    PlinQ biedt binnenkort de mogelijkheid tot tv kijken op laptop of desktop; hiervoor wordt een nieuwe app gemaakt. NetVisit biedt deze mogelijkheid niet.

    Zowel PlinQ als NetVisit bieden nu al de mogelijkheid voor tv-kijken via een tablet; bij NetVisit is dit een aparte optie (€ 2,50 per maand) en bij PlinQ wordt dit geleverd in combinatie met interactieve tv (€ 5,- per maand).

    Vraag bij de provider voor welke tablets deze opties beschikbaar zijn. PlinQ werkt nog aan de app voor Android.

  • 14. Levert PlinQ geen zakelijk contract in ons postcodegebied?
     

    Als ik op de website van PlinQ, bij zakelijk, mijn postcode invul lijkt het dat deze dienst niet beschikbaar is op mijn adres. Klopt dat?

    Dat klopt niet! Er is wel degelijk een zakelijk contract mogelijk op uw adres, maar PlinQ wil graag dat u direct contact met hen zoekt om een oplossing op maat te kunnen bieden. T: 088-7768444; E: info@plinq.nl.

  • 15. Is het tv-signaal van PlinQ van slechtere kwaliteit dan van NetVisit of andere providers?
     

    Dit gerucht klopt absoluut niet!!

    De TV-zendapparatuur van NetVisit en PlinQ is exact gelijk. En over glasvezel is de kwaliteit van digitale tv minstens zo goed en mogelijk beter dan via de huidige bekabeling. Er is dus geen enkele reden waarom de tv-kwaliteit van Netvisit en PlinQ onder zou moeten doen voor die van de huidige providers.

  • 1. Kan ik gebruik blijven maken van mijn bestaande router of modem ?
     

    Nee, dat kan niet.
    Net als in de bestaande situatie biedt uw dienstenaanbieder/provider u een eigen router/modem aan die hoort bij het af te sluiten abonnement. Zo zal het ook zijn bij een aansluiting op het glasvezelnetwerk via PLINQ en NetVisit.

  • 2. Is HD-TV beschikbaar op de abonnementen op de glasvezelkabel?
     

     

    Zowel NetVisit en PLINQ hebben een flink aantal HD-zenders in hun pakket; zie het zenderaanbod van PLINQ en NetVisit.

     

  • 3. Kan ik mijn huidige C1-module in mijn tv blijven gebruiken?
     

    Als deze CI-module Ziggo gecertificeerd is dan kan dit. Is het een CI-module van bijvoorbeeld Canal Digitaal dan zal deze niet functioneren.

    Overigens is een CI-module alleen noodzakelijk bij digitale televisie als er gekozen wordt voor extra zenders. Wanneer alleen het basiszenderpakket wordt afgenomen dan is er geen smartcard nodig en dus ook geen CI-module. De CI-module is bedoeld om de smartcard met extra zenders te kunnen uitlezen.

  • 4. Hoe kan ik me aanmelden voor een abonnement
     

    Dat kan op twee manieren:

    • * Via de site van de door u gekozen provider. Daar kunt u alle gegevens invullen die nodig zijn voor het afsluiten van een abonnement.
    • * Door het papieren aanmeldformulier van de door u gekozen provider in te vullen en af te geven bij een van de contactpersonen in uw dorp.

    Aanmelding via de site heeft onze voorkeur. Dan is de kans op fouten het kleinst.

    Door u aan te melden wordt u automatisch lid van de coöperatie Glasvezel Noord.

    Overigens is aanmelding voor een basispakket op dit moment voldoende; in de aansluitfase krijgt u de kans om diverse opties, zoals een telefoonabonnement, interactieve tv of een hogere internetsnelheid toe te voegen.

    Voor de volledigheid hierbij de aanmeld-links naar NetVisit en PlinQ

  • 5. Moet ik nu al doorgeven welk tv-zenderpakket ik wil, of kan ik dat later nog aanpassen?
     

    Door het afsluiten van een (basis-)abonnement op dit moment maakt u een keuze voor een provider en meld u zich aan voor de coöperatie Glasvezel Noord.

    In de aanlegfase neemt de provider contact met u op over uw wensen voor een specifiek zenderpakket, eventueel hogere internetsnelheid, telefoonopties etc. Deze details hoeft u nu nog niet op te geven.
    Overigens kunt u dit soort keuzes maandelijks kosteloos weer wijzigen via de site van uw provider.

  • 6. HUMAX-apparatuur; Is deze apparatuur (nu Ziggo) rechtstreeks te gebruiken, of zit daar een Ziggo-identificatie op? Kan de recorder ook gewoon gebruikt worden? Hoe moet deze aangesloten worden?
     

    Als er gekozen wordt voor een abonnement van NetVisit met (digitale) televisie dan ontvangt de klant digitale televisie via de coaxbekabeling in huis. Om gebruik te kunnen maken van dit hoogwaardige digitale signaal is er een digitale decoder nodig. Juist de Ziggo gecertificeerde decoders (DVB-c techniek) kunnen bij NetVisit in gebruik blijven. Deze apparatuur is dus, met de juiste instellingen, rechtstreeks te gebruiken.

    Uitzondering hierop is de HorizonBox van Ziggo. Deze is van Ziggo en blijft van Ziggo en kan niet gebruikt worden in combinatie met het NetVisit signaal.

    Heeft de Ziggo gecertificeerde decoder een recorder (opname) functie dan is dit een functionaliteit die in het apparaat zit (harde schijf). Deze functie blijft gewoon functioneren.

    De aansluiting blijft op een vergelijkbare manier als in de huidige situatie. Vanaf het glasvezelmodem met een coaxkabel naar de decoder. Vervolgens met een HDMI of scart kabel naar de televisie.

  • 7. Hoe gaat het met een alarmlijn voor inbraak of brandalarm? Dat gaf bij KPN in het verleden problemen, zodat een aparte lijn nodig was.
     

    De inbraak installatie moet aangepast worden naar ‘Alarm over IP’. Alarm over de telefoonlijn kunnen we niet garanderen omdat dit een ander protocol is. Daarvoor was er altijd het advies om daar een aparte telefoonlijn voor te gebruiken.

    Aangeraden wordt om even contact op te nemen met de leverancier of installateur van het alarm/brandalarm. Tegenwoordig zijn steeds meer alarmsystemen geschikt voor alarmering over IP (over internet). In dat geval zal deze geschikt zijn voor het gebruik op glasvezel. Kan het alarmsysteem alleen uitbellen over een analoge telefoonlijn dan zal er mogelijk wel een aanpassing op het alarmsysteem moeten gebeuren of een aparte lijn aangehouden moeten worden.

     

  • 8. Hoe is de beveiliging bij beide providers geregeld?
     

    Zowel NetVisit als PlinQ maken gebruik van de nieuwste technieken op het gebied van beveiliging bij gebruik van internet en email.

    Omdat beide providers service en klanttevredenheid hoog in het vaandel hebben staan, hechten ze groot belang aan betrouwbaarheid en veiligheid van hun systemen.

    Let wel: beveiliging van uw eigen computer met behulp van een goede virusscanner blijft uw eigen verantwoordelijkheid en is het belangrijkste onderdeel van veilig internet gebruik.

     

  • 9. Is tv-kijken via iPad of andere tablet mogelijk ?
     

    Zowel PlinQ als NetVisit bieden de mogelijkheid voor tv-kijken via een tablet of PC; bij NetVisit is dit een aparte optie (€ 2,50 per maand) en bij PlinQ wordt dit geleverd in combinatie met interactieve tv (€ 5,- per maand).

  • 10. Er is enige verwarring over de alles-in-1 pakketten en extra zender-pakketten van NetVisit; hoe zit het nu?
     

    A. Alles-in-1

    NetVisit biedt 3 alles-in-1 pakketten: Instap, Standaard en Extra, met resp. 200, 350 en 500 Mbps, voor respectievelijk € 52.50, € 57.50 en € 62.50.
    Alleen bij het Extra pakket wordt (gratis) een aanvullend zenderpakket aangeboden van ca. 20 zenders met o.a. Fox Sport Eredivisie, BBC etc.

    (Op de site lijkt het alsof deze zelfde aanbieding ook geldt voor het Instap-pakket, maar dat is een foutje dat binnenkort gecorrigeerd wordt.)

    B. Extra-Plus zenderpakket

    Op de zenderlijst van NetVisit ziet u een Extra-Plus pakket met ca. 40 zenders, voor € 9.50. Dit pakket wordt als aanbieding gratis aangeboden door NetVisit voor de eerste 6 maanden na de start van uw abonnement. Zie ook de PLUS-pakketten op de website.

  • 11. Kan NetVisit interactieve tv leveren ?
     

    In de vergelijkingstabel van NetVisit en PlinQ staat vermeld dat interactieve tv in ontwikkeling is bij NetVisit. Dit betekent dat zij op dit moment uitzending pauzeren en later doorgaan met kijken (nog) niet kunnen leveren.
    Wat ze wel kunnen bieden is uitzending gemist, en andere functies op dit gebied die via internet bereikbaar zijn. NetVisit loopt (zelfs landelijk) voorop met zg. HbbTv, een nieuwe vorm van tekst-tv, ondertiteling en andere vormen van interactiviteit, direct verbonden met de uitgezonden programma's. De insteek is dat samen met de 'programma-makers' (NPO, SBS, etc. ) een nieuwe aanpak ontwikkeld wordt die technologisch heel innovatief zal zijn. De nieuwste ontwikkelingen liggen dan minder bij de provider en meer bij de programmamakers.

  • 12. Kan ik ook tv kijken op mijn laptop of desktop?
     

    PlinQ biedt binnenkort de mogelijkheid tot tv kijken op laptop of desktop; hiervoor wordt een nieuwe app gemaakt. NetVisit biedt deze mogelijkheid niet.

    Zowel PlinQ als NetVisit bieden nu al de mogelijkheid voor tv-kijken via een tablet; bij NetVisit is dit een aparte optie (€ 2,50 per maand) en bij PlinQ wordt dit geleverd in combinatie met interactieve tv (€ 5,- per maand).

    Vraag bij de provider voor welke tablets deze opties beschikbaar zijn. PlinQ werkt nog aan de app voor Android.

  • 13. Is het tv-signaal van PlinQ van slechtere kwaliteit dan van NetVisit of andere providers?
     

    Dit gerucht klopt absoluut niet!!

    De TV-zendapparatuur van NetVisit en PlinQ is exact gelijk. En over glasvezel is de kwaliteit van digitale tv minstens zo goed en mogelijk beter dan via de huidige bekabeling. Er is dus geen enkele reden waarom de tv-kwaliteit van Netvisit en PlinQ onder zou moeten doen voor die van de huidige providers.

  • 1. Leveren beide providers een zakelijk abonnement ?
     

    Neen; alleen PlinQ levert een specifiek zakelijk abonnement.

    In veel gevallen is het echter niet nodig om voor zakelijk gebruik een specifiek zakelijk pakket te kiezen; dat ligt met name aan uw wensen m.b.t. gegarandeerde serviceverlening binnen 24 uur en het aantal noodzakelijke telefoonlijnen.

  • 2. Levert PlinQ geen zakelijk contract in ons postcodegebied?
     

    Als ik op de website van PlinQ, bij zakelijk, mijn postcode invul lijkt het dat deze dienst niet beschikbaar is op mijn adres. Klopt dat?

    Dat klopt niet! Er is wel degelijk een zakelijk contract mogelijk op uw adres, maar PlinQ wil graag dat u direct contact met hen zoekt om een oplossing op maat te kunnen bieden. T: 088-7768444; E: info@plinq.nl.